Van Gils Parfums is dé Nederlandse aanbieder van mannengeuren. Als echt mannenmerk heeft Van Gils Parfums ambitieuze doelstellingen gesteld op het gebied van effect en groei op Facebook. Primair moet Facebook een duidelijke rol spelen in de brand activatie en verhogen van de brand awareness. Ook moeten dit social media kanaal bijdragen aan meer online verkopen. Met deze doelstellingen hebben wij een Facebook voor bedrijven strategie voor Van Gils Parfums verzorgd.
Ons social media plan resulteerde in een awareness campagne die door middel van één update per dag merkbeleving, authenticiteit en karakter uitstraalt. Waar updates vaak naar de website van de Facebookpagina aanbieder verwijst, was dit door fotorechten niet mogelijk. Echter roeien met de riemen die we hebben is ons niet onbekend. Een social media campagne daarop inrichten was dan ook geen probleem.
Storytelling is de ruggengraat van ‘campagneactiviteiten’ op social media. Door middel van het vertellen van het verhaal van Van Gils Parfums is er verbondenheid gecreëerd met de doelgroep. Deze verbondenheid is later geconverteerd in een toename van likes, het verhogen van de interactie, brand awareness en verhogen van de brand activation.
Weer weten over social media of onze schrijfkunsten? Kijk ook eens op de online marketing pagina!