Klantenportaal laten maken

Door een klantenportaal bij Sprite IT te laten maken communiceer jij direct met je klanten online. Jouw klanten hebben toegang tot de beveiligde omgeving om alle benodigde informatie op te zoeken en het contact met jouw bedrijf te houden. Via één centrale plek biedt jij talloze selfservice mogelijkheden zoals het wijzigen van gegevens of het opzoeken van betalingen.

Wat is een klantenportaal?

Een klantenportaal is een beveiligde online omgeving waar je klanten op kunnen inloggen. Het is een verlengstuk van je service die je verleent. Omdat het bovendien vrijwel allemaal automatisch gaat of via een selfservice optie, bespaart het jou veel tijd.

Wij maken klantenportalen op maat dus wat de klanten ermee kunnen is aan jou. Enkele veelgevraagde voorbeelden binnen deze applicaties zijn het beheren van de eigen persoonsgegevens, basisadministratie wijzigen, meer informatie opvragen over diensten, afspraken inplannen en facturen inzien.

 

 Bekijk alle diensten

 

Waarom een klantenportaal laten maken?

Het voordeel van een klantenportaal laten maken werkt beide kanten op. Klanten ervaren het als een toegevoegde waarde vanwege de extra service mogelijkheen. Ze hebben meer controle over hun eigen gegevens en wat ze kunnen invullen. Het geeft ze zelfbeschikking over het plannen van afspraken. Vanwege de hoge beveiliging hebben ze een betrouwbare plek om hun financiële zaken in te zien.

Anderzijds voor het bedrijf neemt het veel extra werk uit handen. Doordat de klanten zelf hun zaken regelen bespaart het jouw medewerkers veel administratiewerk. Daar bovenop komt het feit dat je het klantenportaal kunt koppelen aan de rest van je bedrijfssoftware. Zo heeft het CRM-systeem actuele data en kan de sales afdeling de gemaakte bestellingen inzien.

 

De voordelen van Sprite IT

Native en hybrid vectorZowel native als hybrid

Techniek op maat vectorTechniek op maat

Intern en extern vectorVoor intern & extern gebruik

Een maatwerk klantenportaal oplossing

Jij hebt specifieke wensen hoe jij met je klanten wilt omgaan en wat je klanten kunnen doen in het portaal. Daarom is het voor ons belangrijk dat we altijd een maatwerk oplossing aanbieden voor het maken van klantportalen. Wil jij nog verder gaan en jouw systeem koppelen aan de rest van de infrastructuur van je bedrijf? Dan laat je een API koppeling maken.

Het voordeel hiervan is dat je het portaal helemaal inricht zoals jij dat wilt. Met de juiste feedback van je klanten kun je hiermee een sterke webapplicatie maken voor je klantenservice.

Onderhoud als service

Nadat je een klantenportaal laat maken is het noodzakelijk om het nodige onderhoud te doen. Regelmatig checken of alles het nog goed doet en updates installeren verzekert de kwaliteit die je levert. We blijven monitoren of alles verloopt zoals het hoort. In het geval dat je hulp nodig hebt zijn we bereikbaar om je te helpen.

 

Meer lezen over dit onderwerp? Lees een van deze blogs.

Overstappen

Ook als je al een bestaand webportaal hebt is het mogelijk om een nieuwe te laten maken of de oude te vernieuwen. Wij kijken dan wat er voor nodig is en wat de beste oplossing is. Als app ontwikkelaar van Amsterdam kijken we ten eerste naar hoe het jouw bedrijf verbetert. Het overstappen gebeurt in nauwe samenspraak. Wij stellen je op de hoogte wat er moet gebeuren op software en hardware niveau. Wij kunnen niet alleen het nieuwe klantenportaal maken, maar ook de hosting regelen of het installeren van een nieuwe dataserver.

Advies van Sprite IT

Heb jij advies nodig van een professionele partij of wil je een applicatiebeheerder inhuren? Schakel dan Sprite IT in om een keer te sparren over je ideeën. Dankzij onze ruime ervaring in het vak kunnen we uitstekend advies uitbrengen. Wij doen dit geheel op basis van jouw situatie en behoeften. Als ondernemer wil je eerst goed weten waarin je investeert voordat je de knoop doorhakt. Een gesprek met onze expert is dan wat je nodig hebt.

Gelijk een gesprek inplannen? Neem contact met ons op.

Wat is een klantportaal?
Een klantportaal is een omgeving waar klanten inloggen om meer mogelijkheden te krijgen dan alleen de website te bezoeken. Als ze zijn ingelogd kunnen ze van alles doen: afspraken inplannen, informatie opvragen en persoonlijke gegevens invullen of wijzigen.
Wat is een self service portaal?
Een self service portaal is een omgeving waar gebruikers heen kunnen om kleine services zelf te doen. Je kunt denken aan het uploaden van de juiste documenten die je nodig hebt bij een afspraak bij de gemeente of digitaal inchecken voordat je gaat vliegen.
Wat is klantenmanagement?
Klantenmanagement is dat slaat op hoe jij je klanten beheert. Het richt zich met name op de klanttevredenheid. Ben jij op de hoogte wat jouw klanten willen? En weten ze waar ze moeten zijn als zij een vraag hebben of een product willen kopen? Klantenmanagement draait om het bedienen van je klanten zodat ze langdurige afnemers worden en/of meer producten afnemen.

Voornaam
Achternaam
E-mailadres
Telefoonnummer
Bedrijf / Website
Interesse
Bericht

 Sprite IT, de applicatie ontwikkelaar voor het MKB

Krijn TaconiskadeAmsterdam1087 HW