Door een klantenportaal bij Sprite IT te laten maken communiceer jij direct met je klanten online. Jouw klanten hebben toegang tot de beveiligde omgeving om alle benodigde informatie op te zoeken en het contact met jouw bedrijf te houden. Via één centrale plek biedt jij talloze selfservice mogelijkheden zoals het wijzigen van gegevens of het opzoeken van betalingen.
Een klantenportaal is een beveiligde online omgeving waar je klanten op kunnen inloggen. Het is een verlengstuk van je service die je verleent. Omdat het bovendien vrijwel allemaal automatisch gaat of via een selfservice optie, bespaart het jou veel tijd.
Wij maken klantenportalen op maat dus wat de klanten ermee kunnen is aan jou. Enkele veelgevraagde voorbeelden binnen deze applicaties zijn het beheren van de eigen persoonsgegevens, basisadministratie wijzigen, meer informatie opvragen over diensten, afspraken inplannen en facturen inzien.
Bekijk alle diensten
Het voordeel van een klantenportaal laten maken werkt beide kanten op. Klanten ervaren het als een toegevoegde waarde vanwege de extra service mogelijkheen. Ze hebben meer controle over hun eigen gegevens en wat ze kunnen invullen. Het geeft ze zelfbeschikking over het plannen van afspraken. Vanwege de hoge beveiliging hebben ze een betrouwbare plek om hun financiële zaken in te zien.
Anderzijds voor het bedrijf neemt het veel extra werk uit handen. Doordat de klanten zelf hun zaken regelen bespaart het jouw medewerkers veel administratiewerk. Daar bovenop komt het feit dat je het klantenportaal kunt koppelen aan de rest van je bedrijfssoftware. Zo heeft het CRM-systeem actuele data en kan de sales afdeling de gemaakte bestellingen inzien.
Zowel native als hybrid
Techniek op maat
Voor intern & extern gebruik
Jij hebt specifieke wensen hoe jij met je klanten wilt omgaan en wat je klanten kunnen doen in het portaal. Daarom is het voor ons belangrijk dat we altijd een maatwerk oplossing aanbieden voor het maken van klantportalen. Wil jij nog verder gaan en jouw systeem koppelen aan de rest van de infrastructuur van je bedrijf? Dan laat je een API koppeling maken.
Het voordeel hiervan is dat je het portaal helemaal inricht zoals jij dat wilt. Met de juiste feedback van je klanten kun je hiermee een sterke webapplicatie maken voor je klantenservice.
Nadat je een klantenportaal laat maken is het noodzakelijk om het nodige onderhoud te doen. Regelmatig checken of alles het nog goed doet en updates installeren verzekert de kwaliteit die je levert. We blijven monitoren of alles verloopt zoals het hoort. In het geval dat je hulp nodig hebt zijn we bereikbaar om je te helpen.
Ook als je al een bestaand webportaal hebt is het mogelijk om een nieuwe te laten maken of de oude te vernieuwen. Wij kijken dan wat er voor nodig is en wat de beste oplossing is. Als app ontwikkelaar van Amsterdam kijken we ten eerste naar hoe het jouw bedrijf verbetert. Het overstappen gebeurt in nauwe samenspraak. Wij stellen je op de hoogte wat er moet gebeuren op software en hardware niveau. Wij kunnen niet alleen het nieuwe klantenportaal maken, maar ook de hosting regelen of het installeren van een nieuwe dataserver.
Heb jij advies nodig van een professionele partij of wil je een applicatiebeheerder inhuren? Schakel dan Sprite IT in om een keer te sparren over je ideeën. Dankzij onze ruime ervaring in het vak kunnen we uitstekend advies uitbrengen. Wij doen dit geheel op basis van jouw situatie en behoeften. Als ondernemer wil je eerst goed weten waarin je investeert voordat je de knoop doorhakt. Een gesprek met onze expert is dan wat je nodig hebt.
Gelijk een gesprek inplannen? Neem contact met ons op.
Sprite IT, de applicatie ontwikkelaar voor het MKB