BIJ’ TIJ is een sieraden en accessoires webshop die het bekende merk NOOSA verkoopt. NOOSA staat bekend om de sieraden die met behulp van chunks volledig gepersonaliseerd kunnen worden. Tot 2015 had Bij’Tij naast de webshop ook een fysieke winkel op Amsterdam IJburg. De verkoop van NOOSA was in eerste instantie voor Bij’Tij een accessoire in de kledingwinkel. De groei van NOOSA was niet voorzien en bij het opzetten en inrichten van eerste webshop was hier geen rekening mee gehouden. En dat was best lastig toen er eenmaal tientallen bestellingen per dag afgehandeld moesten worden.
In opdracht van BIJ’ TIJ is het web development team aan de slag gegaan met het optimaliseren van de webshop. Als er een bestelling binnen kwam, moest BIJ’ TIJ meerdere handelingen verrichten voor het opgestuurd kon worden. Door het implementeren van Magento kan BIJ’ TIJ gemakkelijker en sneller bestellingen verzenden die binnenkomen. Na het intern afronden van de bestelling, stuurt het systeem automatisch bevestigingen uit en print het de nodige labels en pakbonnen. Hierdoor kon Bij’Tij opeens tientallen bestellingen per uur verwerken, waar ze daarvoor niet verder kwamen dan 10.
Wij hebben vanaf het begin van de samenwerking met BIJ’ TIJ de Google AdWords campagnes overgenomen. Op het resultaat hiervan worden we nog bijna dagelijks aangesproken hier op IJburg; binnen 8 maanden zijn het bereik en het aantal conversies vervijfvoudigd en is de conversieprijs gehalveerd.
In de loop der tijd zijn de SEA activiteiten succesvol uitgebreid met:
- Dynamische Remarketing
- Google Shopping
- Internationale AdWords campagnes
- Remarketing op Social Media